Förkylningsastma?

Barnen har varit snoriga nu i snart fyra veckor igen... Sedan helgen har Alice hemsk hosta och massor med rossel i brösten. Det piper när hon andas och igår var jag in på vårdcentralen med henne (Olivia var såklart också med men hon klarar sig för det mesta bättre) och lillgumman fick inhalera luftrörsvidgande och doktorn skrev ut en sån till oss som vi kan använda vid behov. Jag vet inte om jag tyckte att det hjälpte och vi har inte använt den hemma än heller men det kan ju vara bra att ha den om det krisar. Hon verkar ha hemska mardrömmar ikväll, har nu varit in till henne två gånger redan ikväll pga. att hon är jätteledsen halvt i sömnen. Hoppas det blir bättre inatt.
 
Jag börjar nu undra om mina små nånsin kommer få vara friska under en längre tid än en-två veckors tid. Det tar på att vara förkyld hela tiden och det blir dåligt med sömn för alla.
 
Nä, hon är jätteorolig nu lilla Alice så jag ska göra kväll och gå och lägga mig i beredskap så att Erik får sova nånting.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

"-Det är två barn i magen!"

En blogg om livet som tvillingmamma.

RSS 2.0