Misse - katten!

Jag märker direkt när något är fel med mitt djur. Jag är en enorm djurvän och älskar alla sorters djur. Jag kan nästan inte ens döda en insekt och om jag på hösten råkar köra över en av alla de där miljoners grodorna som sitter på vägarna så börjar jag tänka på deras små barn som nu blir utan mamma eller pappa. Ja, det är jobbigt och ibland önsar jag att jag inte hade ett sånt hjärta för alla dessa djur. Men jag tror man föds till det man blir. Det är en av mina egenskaper och det är väl så det ska vara!
 
Hur som helst så hade jag varit till Birsta och fikat med min vän (barnfri), jag kom hem och såg att Misse inte mådde så bra. Han hostade/harklade till och upp kom ett vitt skum som blev mer och mer rosa. Han kunde inte äta, men ville. Jag tänkte att han kanske ätit något konstigt eller hade ont i halsen och hela natten låg han vid husses fötter på täcket. Han har knappt sovit med oss i sängen alls sedan vi flyttade hit så något var fel. Dagen efter kollade jag lite i hans mun och såg då att en av hans långa hörntänder har gått rakt av. Visste ju inte om det hade något med kräkningarna att göra men jag ringde ändå in till veterinären och rådfrågade. De tyckte jag skulle komma in. Efter många om och men slutade det hela bra och med oss hem fick vi ett låååångt grässtrå som hade nästlat sig in upp i svalget och in i näsan på min lille vän. Stackars lilla gubben, det låg ju där och skavde och irriterade. Nu mår han bra men vi ska dit om några veckor igen och dra bort den skadade tanden.
 
Det är ju inte så semestervänligt att lägga en del av pengarna på ett sånt här "nöje" men vad gör man? Jag betalar vad som helst, han är ju min lilla bebis!
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

"-Det är två barn i magen!"

En blogg om livet som tvillingmamma.

RSS 2.0