Time to reload!

När det väl kommer till kritan så MÅSTE man få vara för sig själv ibland, även fast man har barn. Kalla det "egentid" eller inte om ni vill. Jag vet att det är många som stör sig på det ordet och jag ska väl inte säga att det är ett ord jag själv använder men vad ska man kalla det då? Man behöver få andas i lugn och ro och bara vara sig själv ibland. Vi har haft såna stunder alldeles för sällan tyvärr.
Så helgen som var hade vi total EGENTID med varandra, jag och mina barns far. På fredagen kom mamma och hämtade barnen, hon hade tagit semester för att kunna göra det här för oss. Herregud vilken människa! Så vi packade in barnen i våran bil, som de tog hem till Fränsta, och vi packade in oss i deras bil, som tog oss till Södra berget. En natt i minisvit med helt otrooooolig utsikt över hela stan och bastu i sviten, en hel dag på SPA:t med tillhörande behandlingar följt av trerätters middag med återigen helt fantastisk utsikt och den godaste dessert jag någonsin ätit! Dessutom överraskade min älskling mig och hade beställt upp blommor, champagne och jordgubbar och en massa annat gott. Helt perfekt!
 
 
 
 
 
 
Dagen efter tog vi det bara lugnt. Hotellfrukost deluxe! Mot kvällen blev det en visit på Birsta och sen middag på Oscar´s innan bio. Vi har liksom aldrig varit på bio vi, har tänkt men slutat hemma i soffan för att "det är bekvämast så" men nu så! Igen snart hoppas jag! 
 
 
 
Rolig film faktiskt, jag orkade inte se något tungt och jobbigt.
 
Ja, en annan anledning till varför vi gjorde det här just denna helg var att vi i söndags "firade" tre år. Haha, töntigt! Känns som vi känt varandra i hundra år så det är inte så jätteviktigt för oss men ändå.
 
På söndagen passade vi på att soooova länge och sedan storhandla innan vi hämtade brudarna som hade blivit sååå stora. Konstigt?
 
Den är veckan har gått till att kurera oss då förkylningen valde att så olämpligt slå till innan helgen. Nu vill jag inte se skymten av den igen på länge!!
 
Tjing!
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

"-Det är två barn i magen!"

En blogg om livet som tvillingmamma.

RSS 2.0