De fina stunderna är de bra stunderna!

Vi har haft en toppenhelg och en superbra start på en ny vecka faktiskt.
 
I fredags träffade jag och barnen Anna och hennes tvillingpojkar och en av de äldre sönerna på Birsta. Det var superkul och jag hoppas det inte dröjer länge innan vi kan ses igen. Det är så skönt när man träffar en ny människa för första gången och allt känns så enkelt. Man kan vara sig själv rakt igenom och behöver inte anstränga sig alls. DET värdesätter jag högt och det är så jag sållar vilka jag vill lägga energi på och inte. Jag vill umgås med människor som GER något tillbaka och inte bara tar.
 
I lördags åkte vi till Norra berget med Sofia. Vi gjorde fika och tog med och hade en riktig myspicknick. Barnens farmor kom också förbi. Efter pickningen åkte vi till stan och åt mjukglassbuffé på Biteline. Superfint väder.
 
Igår var vi till Alnö och hälsade på Malin och Patrik och deras dotter. Vi fikade gofika och badade i havet med småttingarna. Hur mysigt som helst. Det vill vi också göra om snart!
 
 
 
 
Idag tog jag morgonpromenaden efter alla bestyr här hemma och svettigare än svettigast kommer jag hem och inser att det inte finns EN ENDA DROPPE vatten i kranen! Herregud säger jag bara. Kul att åka till Vivstavarvskapellet som en svettbobba där de hade familjedag och bjöd på lunch. Nä, tack! Jag fick åka till svärmor och duscha och göra mig klar så när jag väl kom till träffen hade jag missat lunchen och alltihop. Vilken tur jag hade då att en annan mamma som gick i samma babysimgrupp kom fram och bjöd med mig till deras filt så vi fick ut något av dagen iallafall.
   Jag gjorde langos till middag och sen åkte vi hela familjen till Lögdösjön och tog ett kvällsdopp. Alice är helt tokig och ska bara bada och bada. Olivia stövlar också rätt i och de älskar det. Det var en riktig myskväll!
 
 
Imorgon ska vi umgås med Viktoria och Linn, det har vi sett fram emot!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

"-Det är två barn i magen!"

En blogg om livet som tvillingmamma.

RSS 2.0