Snor, snor, snor!

Jag blir tokig! Nu snorar Olivia IGEN! Det var en vecka sedan de slutade snora och nu är det alltså dags för en förkylning igen. När ska det ta slut nångång? De sover ju dåligt även när de är friska så ni kan ju bara gissa hur de sover när de är sjuka.. De två sista gångerna nu är det Olivia som har börjat snora, annars har jag uppmärksammat att det brukar vara Alice som blir sjuk först och jag tänkte att det var hon som hade sämre immunförsvar men nu vet jag inte då.
 
Igår var vi på BVC för 18 månaderskontroll. Alice vägde 9850g och var 78,5cm lång. Olivia vägde 10140g och var 79cm lång. Jag trodde de skulle väga mer nu och jag var helt säker på att Alice var längre än Olivia men vi mätte två gånger och måtten stämde så det måste vara en himla synvilla alltså! Sedan var det dags för vaccinationen och jag blev sur på läkaren alltså, jättesur och tvär var hon och vi fick inte göra något för att underlätta för barnen utan vi skulle "ta" att de blev ledsna. Nu blir det inget besök förrän de är två år. Känns konstigt att de har blivit så stora. Vi är ju vana att ränna där lite titt som tätt, men så har vi haft det för att vi själva velat. Jag vill veta vad de väger! De frågade även en massa om vad barnen kan göra och säga nu och jag hade total black out. Fick inte fram alls vad de kan "säga". De säger ju faktiskt tack tack, lampa, titta, tutte, vov vov, ibland kommer det något mamma och pappa också men kanske inte så medvetet riktat till oss jämt.
 
Jag tycker de utvecklas så mycket nu, speciellt när det gäller hur de förstår så himla mycket. De förstår precis vad man menar när man säger sätt dig ner, ställ den där, hämta bollen osv. Olivia började idag med att hon ska ge oss allt hon ser och säger tack tack och menar att vi ska säga det för att vi får något av henne. De är så himla gulliga alltså. Älskade barn!
 
Vi målade lite med fingerfärg ikväll också. Alice tyckte verkligen det var toppen och gjorde tre teckningar. Hon ritade och smetade som bara den och blev ledsen när vi var tvungna att plocka undan. Olivia tyckte också det var kul och smakade även på färgen två gånger. Hon skrattade åt att den blev formad som en strut på fingret och sen duttade hon bort den på pappret.
Annars idag har vi städat och tvättat och varit ute på promenad. Barnen hittade mina trosor i byrålådan och Alice använde dem som trasa och torkade lära-gå-vagnarna och golvet. De ser ju vad vi gör och vill göra lika, så jädrans sött! OCH KORS I TAKET! Olivia blev inte rädd för dammsugaren idag. Hon sa inte ett pip och gick till och med förbi den flera gånger. Jag hoppas så att det håller i sig även om jag vet att det kan ha varit en ren tillfällighet men jag har ett hopp.
 
Nä, nu kanske det är dags att inta position i sängen. Jag behöver verkligen sova men jag vet att det inte kommer bli så mycket av den varan inatt när Olivia redan har varit ledsen tre gånger sedan vi la henne. Det är jobbigt med allt snor såklart. Jag undrar hur mycket det här sliter på kroppen, undrar hur många år äldre man blir av att få sova så lite.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

"-Det är två barn i magen!"

En blogg om livet som tvillingmamma.

RSS 2.0