En regnig dag med Rabarberkräm!

Igår var det ju strålande väder och vaaarmt. Vi fick besök av Emma och Simon och det var superkul. Vi gick till lekparken och gungade lite. Jag fick massa rabarber som jag har gjort kräm av och en del frös jag in. Jag fick ett recept av Jessica som är superlätt och gott.
 
Rabarberkräm:
 
4 dl vatten
3/4 dl socker
500 g rabarber
 
Koka i några minuter och häll i 2,5 msk potatismjöl utblandat med lite vatten.
 
Ett husmorstips jag fick av min mamma var att man ska lägga i rabarbern i vatten och precis koka upp, hälla av och tillsätta nytt vatten (den mängd som krävs till krämen) för att minska risken för att krämen blir sträv eller besk.
 
Supergott såhär på sommaren! Nu har jag frukost för hela veckan.
 
 
Gullungar!
 
 
 


Kommentarer
Jessica

Vilket bra tips!! För jag tycker ofta den kan bli sträv.... :)

Svar: Ett superbra tips verkligen! :)
Erika Engblom

2013-06-27 @ 17:44:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

"-Det är två barn i magen!"

En blogg om livet som tvillingmamma.

RSS 2.0