Att sova en hel natt!

Nu för tiden så sover Alice hela nätterna utan ett pip, min duktiga lilla tjej! Det har varit så i flera veckor nu och det är så skönt. Olivia sover lite oroligare och kan vakna till eller bli lite orolig mellan en och tre gånger per natt men då ger vi bara tutten och stoppar om henne och sedan kan vi somna om igen och ibland märker man inte ens att man varit upp. Jag har haft en himla tur med att mina barn slutade att äta på natten så tidigt. Vid fyra månaders ålder sov de till åttatiden och det är jag sjukt tacksam för! När man väl är inne i nattmatningen och allt så är man ju så van det så då gör det ju ingenting men jag vet inte vem jag hade varit om jag inte hade fått sova något på nätterna fram till nu. Det har ju inte varit lika enkelt för mig att "bara" ta över dem till sängen och liggamma utan jag har tagit med mig barnen till soffan och suttit där, där jag har amningskudden och kan sitta riktigt. Sömnen är så viktig och jag kan säga som så att sedan de började följa detta sovmönster har jag själv blivit mycket piggare. Jag orkar hålla igång hela dagarna och är inte lika trött längre. Jag vill kunna vara en glad och pigg mamma som orkar hitta på roliga saker och engagera mig i mina barn. Det är viktigt!
 
 
 
Mina små hjärtan!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

"-Det är två barn i magen!"

En blogg om livet som tvillingmamma.

RSS 2.0