Dinner for two!

Jag måste ju bara rekommendera dessa barnmatsformar.
 
 
Att inte fler gör egen barnmat alltså. Det är verkligen skitenkelt! Du ska väl ändå själv äta något och då är det bara att du tar av det du ska laga till dig själv och kokar istället för att steka och utesluta salt. Det är så enkelt, kul och billigt och framförallt VET du vad ditt barn får i sig vilket du inte gör med fabrikstillagad barnmat på burk.
 
Dessa formar är från barnmatsburken och de gör matlagningen bara ännu enklare. Man häller bara den färdiga maten i formarna, drar en plastpåse över och stoppar in i frysen. Dagen efter är det bara att trycka ut de frysta bitarna i påsen och förvara i frysen. Superenkelt och formarna är gjorda av 100% silikon och är helt giftfria! Jag trodde inte det skulle vara så enkelt att laga egen mat och jag trodde aldrig att jag skulle ha tid men det finns inga ursäkter! Det tar inte längre tid än din egen mat och när man väl har fått hjälp på traven med lite recept så går det av bara farten sen. Recept finns massor av på internet och om någon är intresserad så delar jag gärna med mig.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

"-Det är två barn i magen!"

En blogg om livet som tvillingmamma.

RSS 2.0