En helg för uppladdning!

I helgen var vi hem till Fränsta. Det vankades 20 års kalas och lite energipåfyllning. Med fullpackad bil och katten med åkte vi direkt på fredagen efter att vi varit på BVC och kollat läget med barnen. Misse, han fick vänta i bilen medans vi var in och konstaterade att barnen nu väger och mäter som följer: Olivia 6710g 65cm och Alice 6740g 65cm. De är så jämnstora de kan bli.
   Jag skriver och säger ofta "Olivia och Alice" nu. Har märkt att många säger "Alice och Olivia" och jag försöker jämna ut det genom att säga tvärt om ibland. Det är viktigt att de inte får ett namn utan att man väljer att skilja dem åt genom att påminna om att de faktiskt är bara Alice och bara Olivia också. Andra barn kan ha svårt med det där när det är tvillingar och jag läste om en pojke som de hade frågat vad hans kompisar hette (som var tvillingar) och han trodde att den ena hette ElinochPatrik och den andra visste han inte vad den hette. Jag vill inte att det ska bli så när mina barn börjar skolan, inte senare eller tidigare heller för den delen. För mig är det viktigt att skilja dem åt, bara för att de är tvillingar och födda samtidigt så är de inte samma person.
 

 
Det har hänt lite på sju månader som är skillnaden i tid på de här två bilderna. 
 
 
Vi passade på att hälsa på världens bästa syster och hennes sambo direkt på fredagen och de har skaffat en liten kattunge som är så söt så. Lilla Signe. Sedan åt vi alla middag hos mamma och pappa på kvällen.
   Lördag och dags för kalas för Oskar som fyllde 20 år förra helgen. Supergod mat och fint ordnat allting. Tusen tack för det! Han fick en fotboll fylld med enkronor av oss, de hade nog det de gjorde på kvällen för att räkna.
   Det blev en bra helg, mamma sov med bebisarna natten till lördag så att vi fick vila upp oss. Det var skönt och välbehövligt det. Mamma är bäst hon! Några promenader i vintern och god mat gjorde susen, nu är vi laddade för nya tag här hemma med allt julstök.
 
Det finns inte ord till att beskriva kärleken till sina barn, bara en förälder kan förstå.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

"-Det är två barn i magen!"

En blogg om livet som tvillingmamma.

RSS 2.0