Måndag igen!

 
Idag har vi invigt de nya heldressarna från Geggamoja!
 
Idag har jag fixat och donat med alla pappershögar. Jag har fyllt i och gjort klart skadeanmälan som ska skickas in till försäkringsbolaget angående stölden. Jag hoppas inte på för mycket där men vi får se. Jag har beställt nytt hårschampoo och balsam från Lyko, det blir så mycket billigare än att köpa det i en salong.
   Igår monterade vi på sittdelen på vår Urban jungle duo. När vi fick hem Voksipåsarna tog vi ner Emmaljungan som de brukar sova i uppe på dagarna då vi inte går ut, och använder den nu då barnen blivit för stora för liggdelen i UJ-vagnen. Så jag ska med ett visst vemod och en smutta ångest (för att tiden går för fort och för att jag älskar den vagnen) lägga ut en annons på liggdelen. Blir den inte såld till rätt pris får den vara kvar och säljas tillsammans med vagnen när vi inte använder vagn längre. Helst vill jag skicka Emmaljungan ner i älven och bara använda UJ-vagnen men jag vill ha barnen vända mot mig än så länge så det får bli så ett tag nu.
   Vi har även hittat en lösning nu så att jag kan ha bilen hemma när Erik jobbar. Så nu kan jag göra roliga saker på dagarna, gud vad jag har längtat efter att kunna åka iväg med barnen och bara göra nåt annat än att vara hemma på dagarna. På onsdag blir det garanterat en tur, vart vet jag inte. Det får vi se.
  
Min älskade lillasyster, som är världens ängel, kom till oss i fredags och skulle hjälpa mig med barnen när jag själv var ett vrak och barnen lite ledsna. Eller mest Olivia, hon blir lätt ledsen nu. Jag får inte lämna rummet eller sätta ner henne på golvet om hon inte är superglad, då blir hon så ledsen och kryper mot mig och vill komma upp. Hon får väl det då, det går nog över snart. Alice är nöjd och pillar på som vanligt och kryper med sin militär-krypar-stil överallt och upptäcker nya saker. Kattmaten är roligast så Misse har nu fått flytta upp på bänken vilket han tycker är mycket märkligt. "Jag har ju aldrig fått vara på bänken förut men nu helt plötsligt går det bra liksom?" Ja, hur som helst. Systeryster kom och sen började hon må dåligt. Stackaren! Förmodligen magsjuka och hon blev riktigt dålig under tiden vi var iväg och handlade. Pappa och Oskar kom och hämtade hem henne och vi har efter det gjort allt vi kunnat för att förhindra ett utbrott hos oss eller barnen. Vi har spritat alla händer (och ytor), ätit vitpepparkorn (jag och Erik), vädrat, varit ute osv. Än har vi inte blivit sjuka och det är tredje dagen nu så banne mig att vi KANSKE har klarat oss. Jag hoppas verkligen det, magsjuka med två små magsjukebebisar kan jag inte tänka mig vara en vidare bra sak. Peppar, peppar!
 
Nä, nu är det läggdags. Det var oroligt ikväll när de skulla sova. Båda två snurrade runt och grejade men tillslut så. Imorn kommer mamma och pappa. Det ska bli skönt, jag saknar dem!
 
 


Kommentarer
23årig fru, egenföretagare och tre barnsmamma

Så himla gulligt när flickorna har likadana kläder ofta :) Sånt är så fint tycker jag!

Svar: Ja, visst är det? :) Jag vill att det ska vara rättvist liksom :P Och att de åtminstone matchar varandra.
Erika Engblom

2013-02-13 @ 06:55:39
URL: http://lindaglansins.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

"-Det är två barn i magen!"

En blogg om livet som tvillingmamma.

RSS 2.0