Det är ju så tråkigt att sova!

Jag är en kvällsmänniska, så är det bara. Jag är som piggast då och jag får som mest gjort på kvällen. Det är så tråkigt att Erik måste gå och lägga sig tidigt för att orka upp och jobba hela dagen och jag blir sittandes själv.
 
Idag var jag och barnen iväg på en shoppingrunda. Jag rensade ur deras garderob och kollade över vad de behöver nu inför vintern. Lite urvuxna kläder fick flytta ur och något de INTE behöver är strumpor. Har huuur många som helst som ligger och väntar på att bli lagom i storleken. Vad jag tycker de behöver som vi inte redan har och som måste införskaffas är:
 
* Vindbyxor
* Vantar (Vintervantar och höstvantar)
* Rejält varm mössa
* Ullstrumpor
* Ullunderställ
* Rejäl overall
* Gummistövlar?
 
Idag fick vi tag i två par vindbyxor som passar till jackorna de har redan. Den kan de ha nu och senare med en tröja under så kommer vi långt. Vantar, lite tunnare modell köpte vi på Polarn o Pyret men resten lurar jag på än. Det ska ju matcha ihop med varandra också tycker jag. Sitter just nu och funderar på att beställa overaller men det är ju så svårt att veta hur de är när man inte kan ta på dem. Gummistövlar är jag så osäker på om vi kommer behöva..
 
Jaa, det är mycket det här med barn. Mycket man ska ha och mycket man ska lära. Jag ska lägga upp en bild på barnens höst outfit bara de blir på lite bättre humör. De har haft några riktigt dåliga dagar nu. Mycket tårar, ont i hjärtat gör det!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

"-Det är två barn i magen!"

En blogg om livet som tvillingmamma.

RSS 2.0