Magsjuka!?

Jag är alltid så noga med handhygienen både på mig själv och barnen när vi är någonstans. Jag tycker jag är noga med allt och renlig i allmänhet och ändå ska vi åka på all skit. Just nu verkar det som att magsjukan har tagit sig in i vårt hem.
Olivia var ledsen igårkväll och verkade ha ont i magen. Jag tog upp henne en halvtimme efter vi lagt henne och efter bara några minuter så kaskadkräks hon över hela vardagsrumsgolvet. Hon kräktes två gånger till innan hon tillslut somnade gott på täcket på golvet. Alice fick flytta in med säng och allt in i lekrummet för att försöka förhindra spridning (lönlöst men man försöker ju) och hon sov jättebra där inne hela natten så när vi blivit friska igen ska vi nog flytta in Olivia också så får vi se om det ger bättre sömn åt alla. Lite ångestladdat är det allt men jag är ju inte så mycket för förändringar över lag heller så. Hur som helst så var Erik upp och bytte blöja på Olivia en gång inatt annars sov vi ganska bra allihopa. Idag har det varit lite dåliga magar så vi har ställt in alla planer för helgen. Otroligt tråkigt då jag sett fram emot den hela veckan men men. Vad gör man som småbarnsförälder?
 
Förra helgen åkte jag och barnen till min farmor och farfar. Pappan i huset skulle jobba eftermiddag några dagar och för att vi skulle slippa vara ensamma och han få sova ut då han jobbat sent så tog vi vårt pick och pack och flyttade in hos världens bästa gammelfarmor och gammelfarfar. När jag var liten älskade jag att vara hos dom. Eftersom de jobbade mycket och drev en butik och ett företag så blev det inte att vi var där lika mycket som hos mormor och morfar som var pensionärer. Vi hade tre jättebra dagar där och sällskap av mamma, pappa och syster fick vi också mellan varven.
 
 
Alice spelar piano med mormor. Den ungen alltså, hon är verkligen musikalisk. Älskar musik och ska hööööja radion jämt när en svängig låt spelas.
 
 
Vi passade på att prova vinterutstyrseln när det var några minusgrader ute. Här är Olivia.
 
 
Hålla handen med sin tvillingsyster är mycket roligare än att gå ensam <3
 
 
 
Fina vyer!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

"-Det är två barn i magen!"

En blogg om livet som tvillingmamma.

RSS 2.0