En onsdag!

Idag och igår har vi haft turen att få ha pappan hemma över lunchen. Otroligt skönt att få lite sällskap mitt på dagen och lite matningshjälp nu när mina händer är som döda fiskar. Annars idag har jag lyckats städa lite i köket. Slängde bort en full IKEA-kasse med diverse rat. Det känns alltid som en stor lättnad när man får slänga bort sånt som man inte har användning för längre.
 
 
Barnen har busat och vi har lekt. De kryper så fort nu och de är överallt, det är så kul. Misse är klart den största favoriten även om han är en taskmört när han skuttar undan precis när systrarna Engblom lyckats ta sig fram till honom. De håller ihop och om en drar iväg så hänger den andra på. Misse han är världens snällaste katt som inte bryr sig om han blir dragen i svansen eller sliten i pälsen. Han bara tittar lite bedjande på mig att "Ta bort dom, snälla!"
 
 
Alice har börjat med en ny grimas. Hon gör den samtidigt som hon andas häftigt genom näsan. Om jag gör så mot henne så härmar hon mig. Olivia hade nåt sånt för sig när hon var mindre men det har hon glömt bort nu.

När pappan kom hem hade han med sig ett stort paket! Vad nöjd jag blev, superdupernöjd. Har letat rätt färg länge och den har varit slutsåld på många ställen men tillslut så. Vad bra det blev! Vi var ju såklart tvungna att ta en provtur för att göra en första bedömning och det blir mer än godkänt!
 
 
Till middag blev det premiär för att äta själv. Jag plockade ihop lite smått på varsina tallrikar och de fick plocka som de ville. Vad sjukt imponerad jag är av mina barn! De har knappt fått något med bitar i förut och det gick ju som på räls det här. De tuggade och mumsade, mycket hamnade ju förstås på golvet och i haklappen men de visste hur man skulle göra.
 
 
 
Sov gott alla!

 


Kommentarer
Nadia Ålander

åh! ni köpte voksipåsarna! :-) vi valde bort de då de kändes aningen varma då de ligger så tätt inpå varandra. :-) du tyckte inte det? åh. ibland så blir dessa funderingar kring värme och kyla :-( men fina är de :-) kramar

Svar: Ja, vi är så nöjda. Eftersom de är av naturmaterial och har ull i botten så blir de inte för varma. De andas och reglerar värme och kyla efter barnet så de är suveräna :)
Erika Engblom

2013-01-24 @ 16:44:43
URL: http://nadiaalander.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

"-Det är två barn i magen!"

En blogg om livet som tvillingmamma.

RSS 2.0