Det är inte likt mina barn!

Nää, det är verkligen inte likt mina barn att vara såhär gnälliga. Kan säga att vi verkligen har varit bortskämda med snälla bebisar och lite grin och det gör att det blir ganska jobbigt när det är som det är nu. Jag hoppas det går över snarast och att de blir sig själva igen. Jag vill orka, vara glad och ha glada barn igen!

Jag vet inte! Är det fel att vilja ha lite avlastning ibland? Är det fel att vilja få lite hjälp med diverse hushållning eller barnunderhållning för någon timme ibland? Jag vill veta om jag har helt fel där, som tycker att någon skulle kunna komma till mig och bara vara och kanske hjälpa till med alla bestyr någon gång ibland. Är det fel det? Är det så att man ska klara sig själv??

Iallafall så har jag världens bästa syster. Henne går det att prata med, hon dömer ingen och hon förstår mig. Mer än de som har egna barn... Konstigt nog. Idag kom hon till oss och var världens bästa sällskap och lekte med barnen och bara var. Och se så mycket lättare allt kändes på en gång! Älskar dig syrran!!

Nu ska jag lägga mig i sängen och hoppas på att den här natten blir ungefär som den förra.




Kommentarer
Sofia

Älskar dig med syster!

2013-02-21 @ 22:57:38
viktoria

Man måste få avlastning ibland! Självklart har man ju inte skaffat barn för att nån annan ska ta hand om dom men det är ju inte det man kräver heller, nån timme räcker ju oftast. Om nån skulle be mig om hjälp skulle jag känna mig som en idiot om jag inte hjälpt till, men tyvärr är ju inte alla så :(

Jag vart så besviken nu när jag blev magsjuk och inte mamma ville hämta Linn. Jag ville inte att hon skulle bli smittad så tänkte att hon kunde vara med henne men "hon är säkert redan smittad och då blir jag också sjuk sa hon" fy jag vart så ledsen! Förstår

2013-02-22 @ 09:53:03
URL: http://www.wikkiii.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

"-Det är två barn i magen!"

En blogg om livet som tvillingmamma.

RSS 2.0