Hur väljer man?

Det är så mycket man ska tänka på när man ska få barn. Vad ska vi ha för barnvagn? Bilstol? Säng? Ska vi köpa allt eller bara det viktigaste? Jag kan vara rätt så nojig när det gäller sånt. Jag kan få för mig att: "Om jag köper massa kläder och saker nu så kanske det händer något som inte får hända". Vi valde att ta det lite lugnt med inköpen och bara bestämma oss för det allra viktigaste som behövs när bebisarna föds. Det vi köpte innan var:
 
Barnvagn:
 
Vi valde en Mountain Buggy, Urban Jungle Duo med en stor liggkorg så att bebisarna kan ligga tillsammans i den istället för i varsin, vi vill att de ska få vara nära varandra som de är vana vid.
Vi är otroligt nöjda med vagnen och den slår alla rekord. Den är otroligt lättkörd med de svängbara stora hjulen fram (som går att låsa fast om så önskas), liggkorgen sitter högt upp så att man inte behöver bocka sig för att exempelvis ge tutten eller rätta till mössan.
 
Såhär ser liggkorgen ut.
 
 
 
Bilstol:

Jag hade valt en komönstrad bilstol först av detta märke men ångrade mig och vi köpte två svarta istället. Britax Baby safe plus med bältad bas, fungerar superbra och man klickar bara fast stolen på basen och sedan är det bara att åka.
 
 
 
Vi beställde allt på Babyproffsens butik i Birsta och valde att hämta ut det när bebisarna har kommit så att vi slapp ha allt ståendes hemma.
 
Hur har ni gjort? Har ni köpt allt eller bara det viktigaste? Har ni köpt nytt eller begagnat?
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

"-Det är två barn i magen!"

En blogg om livet som tvillingmamma.

RSS 2.0