Dom fyra sista dropparna!

Så var den här, dagen då mina barn slipper äta järntillskottet mer.
I sex månader har de fått, morgon och kväll, järndroppar. Barn som föds för tidigt (jag vet inte vart gränsen går) får inte de sista viktiga vitaminerna från mamman som de skulle ha fått om de varit kvar i magen. De behöver då få lite extra vitaminer och järn i en tid efter födseln. Vitaminerna slutade vi med i början av augusti och det var så skönt. Det var två olika vitaminer som de fick i munnen med en spruta. Dom tyckte ju om det så det var ingen fara så. Samma sak med järnet, dom smaskar och mumsar när dom får de där dropparna men nu är det slut på det. SKÖNT, för dom där fläckarna går inte bort!! Det har förstört så mycket fina kläder och tyger så det är inte sant. Nu slipper vi det. Samtidigt känns det vemodigt för nu är mina bebisar alltså SEX månader gamla, hur fort går tiden? Jag vill stoppa den.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

"-Det är två barn i magen!"

En blogg om livet som tvillingmamma.

RSS 2.0