Lucia!

Tänk att det snart är jul igen. Det är så fullt upp här hela tiden att jag nästan inte hinner med någon julstämning, jag hoppas den infinner sig snart!
   Idag var det avslutning på babysimmet och det gick bättre än bäst för båda barnen idag. Varken Olivia eller Alice blev irriterade av dyken och de sprattlade med både armar och ben när vi övade "simning". Älskade duktiga barn! Tråkigt att kursen redan är slut, precis när man träffat andra mammor och pappor som man tyckte man kom överrens med, vi får hoppas att vi ses ändå på ett eller annat sätt. Vi har inte bestämt om vi ska fortsätta med nästa kurs än, vi får se.
   Jag har fortsatt med bakningen, mozartkulor, ischoklad och kola gjorde jag igår och idag blev det havrekex, lussebullar och vörtlimpa. Inte snyggast men goda! Det är kul även om jag känner mig lite stressad när jag måste skynda mig medan barnen sover eller då de är nöjda att sitta och titta på. Nästa år kan de vara med och baka!
   Det ÄR tänder på gång för Olivia också, det är alldeles hårt så de kommer nog snart upp. Hon verkar ha ont.
   Nu sover mina små änglar och pappan jobbar lite extra ikväll så jag är helt ensam, ganska skönt faktiskt även om jag är mörkrädd som få! Jag har precis smakat min första egengjorda vörtlimpa och den blev hur god som helst, med julmust till. Nu ska jag titta på musikhjälpen live, ni har väl inte missat?
 
 
Alice rullar runt, runt och idag fick hon med sig lakanet och blev så förvånad över vad som hände. 
Häromdagen fick de smaka mjukmacka med osaltat smör på för första gången och det var gott!
 
 
 


Kommentarer
Syster

Men små tjejerna, dom är så himla fina. Mosters hjärtan! Dom blir så stora!!! <3<3

Svar: <3
Erika Engblom

2012-12-14 @ 16:24:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

"-Det är två barn i magen!"

En blogg om livet som tvillingmamma.

RSS 2.0